reklama

Krevety

Úplne najviac zo všetkého milujú kolienka s mäsom. Žiadna dilema a obed jasný. Nadšenie sa prejavuje šprintom k stolu. V mrazničke som našla krevety. Nelúpané, predvarené. Dostávam na ne chuť. Zohrievam ich nad parou s fazuľovými strukmi a brokolicou. Nič zaujímavé sa pre nich nedeje. Sedia ticho, jedia sústredene. Nasypem si krevety z parného hrnca na tanier. Zdvihnú pohľad od kolienok na môj čudný pokrm, prestanú prežúvať a v dvoch pároch očí čiernych ako uhoľ čítam zvedavosť.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (2)
Krevety
Krevety 

„Čo to je?“

„To sú krevety. Z mora. Chutia podobne ako ryby, ale ja ich mám ešte radšej. Lenže zatiaľ som ich jedla už lúpané, tak to skúsim dnes urobiť ja.“

Chvíľka ticha. Pripravujem si príbor, robím si na tanieri poriadok.

„Ja by som ich nejedol, mamka. Veľmi, ale naozaj veľmi štípu“.

„A to už prečo? Sú chutné. Nemyslím si, že štípu.“

„Ale áno. Pozri sa. Na každej z nich sú nalepené dve veľké gulôčky čierneho korenia.“

Usmejem sa.

„To nie je čierne korenie. To sú oči.“

„Oči? Normálne oči? Oni vidia a žijú?“

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

„Nie. Už sú uvarené a boli zmrazené. Nevidia. Iba sú celé. S hlavičkou, nôžkami, šupinami a chvostom. Musíme ich olúpať.“

„Môžeme ich ochutnať?“

„Jasné.“

Zliezajú zo stoličiek a nos nalepia až k mojim prstom, ktoré začali lúpať. Zostáva mi v rukách malý kúsok mäsa. Rozdeľujem ho na polovicu a každému dám do „zobáčika“. Premieľajú, rozmýšľajú a svorne poprosia o ďalší kúsok.

Na obed som mala kolienka a chlapci krevety. Popoludní si robíme siestu. V encykolopédii sme o nich našli článok s obrázkami a na nete video. Teraz je nám všetkým jasné, o čo ide a asi si ich dáme aj zajtra.

Zuzana Herich

Zuzana Herich

Bloger 
Populárny bloger
  • Počet článkov:  181
  •  | 
  • Páči sa:  7x

Život je skvelý a plný prekvapení... Zoznam autorových rubrík:  Skutočné príbehyAko to vnímam jaSúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Karolína Farská

Karolína Farská

4 články
Pavol Koprda

Pavol Koprda

10 článkov
Juraj Karpiš

Juraj Karpiš

1 článok
Adam Valček

Adam Valček

14 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu